TV-aksjonen

På väg tillbaka till mitt rum efter sista lektionen idag slog det mig att det igen var ett tag sedan jag bloggade. Jag började fundera vad jag som hänt sen senast och vad jag skulle skriva om, och medan jag funderade kom jag fram till en sak. Jag tror att jag har kommit in i ett stadie där livet här börjar bli vardag - eller åtminstone har jag smått börja vänja mig vid att det händer så mycket. Det förvånar mig fortfarande hur många entusiastiska människor det finns här som brinner för sin sak. Ifall det inte ordnas sådant man tycker är intressant så är det mer än välkommet att själv ta initiativet till att ordna en aktivitet.
 
Men istället för svamla om allt här - Är det något ni vill se eller höra härifrån? Bilder från tvättstugan? Hur maten är? Vad är EAC? Kommentera och så ska jag försöke knåpa ihop några nya spännande inlägg!
 
Under de senaste dagarna har det varit TV-aksjonen i Norge och det uppmärksammades med en speciell Global Concerns dag då vi hade workshops om regnskogen. Lördag kväll hade vi auktion här på skolan där elever och lärare auktionerade ut tjänster, och alla pengar gick till förmån för regnskogen. Jag var där, och tillsammans med tre andra bjöd vi på "Tea and cake with Larry and his wife" - och vann! Detta betyder alltså att vi, när vi har passligt, får boka in en fika uppe i rektorns hus och mysa tillsammans med rektorn själv!
 
På söndagen fortsatte vi på samma tema med att åka iväg till Dale och samla in pengar till TV-aksjonen. Himla fin tradition de har av att dela med sig - både stort och smått. Vissa knackade till och med på fönstren och vinkade när de såg oss gå förbi, och kom sedan utspringande med pengar till våra bössor!
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Mamma:

Vi vill ju se allt!! Tvättstuga,läxor, sopisen...allt! Och, framförallt, "mys hos rektorn" 👍🏻

Upp