Halvmaraton

I söndags gjorde jag något spännande, nämligen sprang mitt livs första halvmaraton! Det kom sig så att jag stod i matsalen och kikade på anmälningslistan till "Saharawi half marathon", när min norska vän Liv kom hoppandes och frågade om vi inte skulle anmäla oss tillsammans. "Varför inte", tänkte jag "Det är ju bara dubbelt så långt som jag någonsin sprungit förut!". Så vi amälde alltså oss och i söndags klockan prick tio gick startskottet. 
 
Och helt farligt var det ju inte! Som ni vet består Norge mest av berg, men här hade skolan tänkt till och placerat starten uppåt i bergen (tack!). Så de första åtta-ish kilometrarna gick rakt eller nedåt, följt av rakt-uppåt-neråt resten av vägen fram till mål. Med mig under de 21,1 kilometrarna hade jag Liv (Norge), Avis (lärare från England) och Mai (Vietnam), och tur var det för två timmars spring blev faktiskt en trevlig upplevelse med två timmars intressanta diskussioner!
 
Så, efter 1 timme, 59 minuter och 27 sekunder sprang vi in över mållinjen och då såg vi (nästan) så här fräscha ut!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp