Kanske den kommer snart?

Torsdag idag, vilket betyder att fyra skoldagar redan har passerat. Nu efter julen har vi andraåringar fått tillbaka våra freeblock igen - äntligen, äntligen! Jag har dessutom mitt lediga block i ett långt block, vilket betyder en timme och tjugo minuter extra, två till tre gånger i veckan. För min del spenderas de på plugg, för om inte mindre än fem veckor börjar mock exams! Mock exams är en vecka av "provförberedande prov", där vi får prova på hur det är att skriva slutprov. Ett bra sätt att få motivation att faktiskt börja plugga på slutexamen, men också ett extra litet magpirrsmoment. 
 
Annars rullar dagarna på. På tisdagar har jag First Aid hela eftermiddagen, där vi just nu håller på och förbereder oss inför den tre dagar långa First Aid kursen som vi andraåringar ska leda. Då ska vi lära våra förstaåringar allt vi kan om Hjärt- och lungräddning, stukningar, brännskador, epelepsi... you name it! Det är något som jag kommer ihåg var superkul som förstaåring, och då tyckte jag att våra andraåringar var så himla självsäkra och duktiga på det här med första hjälpen. Nu känner jag mest bara att vi är oförberedda och helt på vift, men med två veckors förberedelse ännu och lite fejkad självsäkerhet ska vi nog klara det vi också!
 
Och förresten! Igår kom äntligen någonting som skulle kunna kategoriseras som snö! Det är slaskigt och blött, men det är iallafall vitt och lyser upp vår lilla bubbla. När jag gick till matsalen på luncen idag kunde jag skåda detta: 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp