Hoppsan Kerstin!

Vad har hänt sen senast? Massor och ingenting! Februari har passerat och jag har bland annat lagat mycket mat med fina vänner (en sällsam lyx när vi annars alltid äter i skolmatsalen!), tränat i skolans gym och pratat ikapp med några vänner som försvunnit i allt skolarbete. Ja, och sen har jag ju också varit hem en vända! Vi hade en veckas läslov veckan före "mockexams" (prov-prov inför slutproven) och då passade jag på att åka hem för att ta igen borttappad sömn och träffa lite bebisar. Det känns knaskalas att jag var hem en helt vanlig vecka sådär nu i efterhand, men vet att det var väldigt värt att ladda batterierna inför slutspurten av skolan också. För nu väntar en termin som å ena sidan innebär mycket roligt då allt ska göras igen och "en sista gång innan vi slutar", tid ska spenderas med de som en kanske inte kommer se igen och det ska pratas med de en inte har pratat med ännu. Å andra sidan är det också en termin fylld av plugg och påfrestning på motivationen, när alla sex ämnen ska repeteras och finslipas inför slutproven.
 
Till något helt annat - eftersom jag missat att uppdatera ungefär allt som hänt under februari månad tänkte jag ta en liten bildgenomgång för att summera allt som hänt!
 
Kemiplugg med min partner in crime - Belva 
 
Traskar de två kilometrarna till busshålplatsen påväg hem till Åland
 
En liten vän som växt mycket på två månader, och till och med lärt sig gå! 
 
Trots allt plugg hemma så finns det alltid tid för lite skridskopaus på sjön. 
 
Du vet att du är tillbaka i västnorge när du åker en hurtigbåt över en fjord i regnet.
 
Våra prov var äntligen över och det firade vi med chokladsojamjölk!
 
Belén och jag övade att läsa braille en kväll. Eller, jag övade och hon skrattade åt att jag var så dålig.
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Vad är läsa braille? :)

Upp