Slutspurt

Månader har blivit veckor som blivit dagar. Nu är det två dagar kvar tills jag sätter mig på båten och lämnar den trygga ön där jag växt upp. Tänk vilken chock att komma till en plats där alla faktiskt inte känner alla!
 
Så här några dagar före har många känslor passerat. Jag tänker på UWCRCN hela tiden, på människorna som kommer finnas där och på hur stället fungerar. Men det mest aktuella just nu är kanske ändå packningen. Hur packar man ner saker för två år? Kläder som fungerar till sommar, höst och vinter och som jag kan mysa i och ha på mig när det är fest? Vad för skor ska man ta med och vilka kan jag lämna hemma? Behövs ett par extra sockor kanske? Min brors föredetta rum tjänar som packrum - det är dit jag går med alla saker jag tror att jag ska ha med och sen får de ligga framme tills jag kanske plockar tillbaka dem i lådan.
 
Dessutom fyller jag 18 år bara några dagar efter att skolan börjat, så jag har firat den stora dagen med både vänner och släktingar nu innan jag ska fara. Det har blivit alltför mycket tårta och planen är att jag ska återgå till det nyttiga livet så fort skolan börjar, men vi får väl se hur det blir med den saken när det kommer till kritan...
 
Detta album har en säker plats i väskan - ett fotoalbum jag fick av Julia, Annsan och Frida förra helgen!
  
Av min fd. gudmor Jennie och gudfar Kent fick jag ett nödkit inför min flytt - allt man behöver för diverse kristillfällen helt enkelt!
 
Förresten - nu två dagar före har vi till slut fått veta våra blivande rumskompisar! Jag har hamnat i ett av de minsta rummen, vilket betyder att vi bara är fyra tjejer istället för fem som i de flesta andra rum. Vi är en salig blandning från hela världen - Botswana, Ryssland, Spanien och så Åland förstås!
 
Ha det bra!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Sofie:

Härligt! Det är en spännande tid du har framför dig, nästan att jag blirlite avundsjuk:)
Lycka till nu och var inte blyg för att ta kontakt!

#2 - - Anna-Maija:

Vad kul! Då får ni ju en var sin hörna i rummet! :)

#3 - - Anna-Maija:

Lycka till på resan! Det blir säkert omvälvande nu i början - men njut av alla intryck! Det kommer att bli en oförglömlig upplevelse! :) Hör av dig om du undrar över något eller om du behöver hjälp på plats. Jag har fortfarande lite kontakter kvar. Sköt om dig och ha det så bra där! (Jag är också lite avundsjuk - har drömt om Flekke flera nätter i rad nu!) Kram!

Upp