Första snön

Imorse när jag kikade ut var hela campus täckt av ett tunt lager snö! Inte mycket, men tillräckligt för att vi under dagen har hört förtjusta skrik här och där från alla de elever som upplever det för första gången. Tog vara på det fantastiska vädret och följde med Alister, vicerektorn, på en tur upp på Jarstadheia. Väl uppe trotsade vi snöstormen och slog oss ner bakom en bergstopp och drack glögg och jämförde skotsk och norsk choklad, samtidigt som jag pussade på fysiklärarens hund! 







Julen börjar förresten riktigt komma hit till RCN. Igår tände vi julljusen runtom campus och samtidigt tändes en stor brasa och bjöds på glögg. Julmusiken är på non stop i vårat rum och jag har börjat öppna min julkalender med nedräkning till "RCN-julafton" - vår sista kväll innan vi åker hem för jullov.



(Bild från UWCRCNs facebooksida)

Det är en himla konstig känsla att vi snart åker hem igen. Nu efter tre månader börjar livet här kännas som hemma och människorna här är ens familj. Jag börjar veta hur alla fungerar och vilka som har samma humor, vilka som gillar samma saker som mig och vilka som inte alls gör det - men som ändå är superhärliga människor och lyser upp min dag. Att komma tillbaka till Åland ska ändå bli himla roligt och framförallt ser jag fram emot att få laga egen mat och planera min dag exakt hur jag  vill. Inga extrainsatta kvällsmöten om svenskapresentationer eller liknande alltså.
Allmänt | |
Upp