Back in business

Efter ett jullov som varade en månad, där jag fick mysa med familj och vänner hemma på Åland är jag nu tillbaka på RCN igen. Anlände den 10:e januari och har alltså haft en vecka på mig att acklimatisera mig igen. Och det behövs nog, tog några dagar innan jag fattade att jag var tillbaka här igen och ska vara det i fem månader nu. För samtidit som hemma på Åland är så hemma och tryggt och älskvärt, är ändå en del av mig här på RCN och jag är inte alls redo att lämna det ännu. 
 
Under hösten som gick har jag lärt mig så mycket och fått uppleva saker som jag aldrig skulle ha haft samma möjlighet till att göra hemma. Och fastän vi alla är här för skolan är det inte fysiklektionerna eller Kips (om än väldigt intressanta och annorlunda) mattetimmar som jag kommer komma ihåg mest, utan allt som hör till UWCRCN och som har lärt mig så mycket om livet. Alla människor, som jag blivit mer eller mindre ihopslängd med och vänskaper som har uppstått på mer eller mindre oanade sätt. Konfliktlösningar, frustrerad väntan på tvättmaskin, språkproblem, promenader till Flekke-shop på isgata (bara för att schampot så akut tagit slut) och kulturkrockar. Filmkvällar, te-dejter med älskvärda och fantastiska diskussioner. Tack UWC.
 
 
 
 
 
 
 
 
Terminen so far. Snöbollskrig, grilla banan på öppen eld och myskväll. Bland annat.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anna-Maija:

Å, så härligt det ser ut! :) Njut!
Apropå annorlunda och oförglömliga mattetimmar - hälsa Kip från mig!

Upp