Hike till Dale

Efter tre intensiva dagar med första hjälpen fick jag ledigt fyra dagar. Det behövde firas, tyckte Belva och jag, och vi bestämde oss därför att promenera iväg till Dale och gå på café där. Dale ligger ca 10 km härifrån så det är inte så ofta jag faktiskt tar mig dit, men nu skulle det (äntligen!) vara soligt och klart en hel dag och därför vara perfekt för en långpromenad.
 
Vägen till Dale är fantastisk. Eftersom vi startade såpass tidigt så fick vi se soluppgången över bergen när vi tog oss uppför den första etappen. När vi kom ner på andra sidan hade solen redan gått upp och det var sådär otroligt fint som det bara kan vara mellan fjordarna i Norge. 
 
Så kom vi slutligen fram till Dale. Vi beställde lunch (ett lyxigt ombyte att få mat serverat efter buffe till frukost, lunch, middag...) och tog sedan fram våra kemiböcker för att plugga. Och vem kommer inte in då, om inte vår kemilärare! Att bo i en liten by som Flekke är lite "Åland-deluxe" - vart man än går träffar man någon från skolan.
 
[Mockexams börjar om bara tre veckor och jag vet inte riktigt vad jag känner - någon slags lugn stress, för jag vet att jag verkligen borde börja stenplugga med samtidigt så kan jag inte riktigt förmå mig när det finns så mycket annat jag vill göra de sista tre månaderna här...]
 
Den lilla byn nere mellan bergen är vårat campus!
 
Nere på andra sidan berget.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

"En slags lugn stress"! Vilket fantastiskt uttryck! 👍🏻🐓

Upp