Tillbaka - både på campus och på bloggen!

Inatt kom vi allra flesta tillbaka till skolan igen efter ett en-månads (välbehövligt!) jullov. Resten trillar in under dagen idag och sen har vi några som sitter fast på olika flygplatser runtom i världen. För så blir det ju lite när 200 personer ska tillbaka till en liten by i Norge: saker händer. Min rumskompis Flor är en av dem som det krånglade för, hon är fast i Istanbul och har fått checka in på hotell tills snöstormen lugnar sig. 
 
Jag blev lite ledsen när jag häromdagen insåg att jag knappt sparat någonting från tredje terminen i höstas. Varken bloggen eller min dagbok har fått den uppmärksamhet de har förtjänat. Annars brukar dagboken vara den plats där jag samlar allt fantastiskt som hänt, alla jobbiga tankar och där jag kan följa hur jag ändrats i hur jag tänker om saker och ting. Men nu kände jag att det är viktigt för mig att på något sätt spara allting som händer nu under den sista terminen här på UWCRCN, och på bloggen kan jag ju ha bilder också så det känns perfekt!
 
Fjärde terminen känns jobbig på många sätt. Vi ska slutföra allt skolarbete (och nu är det seriöst, det är inte tal om förlängningar på deadlines utan nu ska det verkligen in) och vi ska förbereda oss för slutexamen i maj. Vi andra åringar har olika ansvar som ska slutföras - jag är ledare för Yearbook crew och ska börja samla in bilder från året och tillsammans med mitt team sätta ihop årets årsbok. Men det finns också mång väldigt fina saker med fjärde terminen. Bland annat börjar vi alla känna varandra bättre och börjar också lära känna sådana vi kanske inte pratade så mycket med under förra året. Det blir ljusare och varmare vilket betyder att vi kan vara ute mer och snart snart så kan vi också paddla kajak igen! 
 
Det är med blandade känslor jag tar mig an fjärde terminen, men den kommer börja oavsett om jag vill eller inte, och den kommer sluta oavsett om jag vill eller inte så det kanske ändå är bäst att bara haka på och se vad det för med sig?
 
Allmänt | |
#1 - - Mamma:

Japp. Ingen tvekan, gumman. Bara framåt som gäller😀 Och det kommer att vara roligt också!

Upp